Αγαπητοί συνάδελφοι
Το 2016 που πέρασε ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά που ξεκίνησε με απίστευτες μειώσεις τιμών, υψηλά rebate, παραμονή του claw back, γιγάντωση και επέκταση των επιχειρήσεων υγείας.
Υπήρξε αλλαγή των ηγεσιών του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ με μεγάλη κινητικότητα με αλλαγές τιμών, διαδικασιών, ελέγχων, πληρωμών, κλπ.
Οι τακτικές που θα μπορούσαμε να επιλέξουμε σαν Ένωση, ήταν τρεις:
- Ο δρόμος της αντιπαράθεσης με κάλεσμα του εργαστηριακού κόσμου σε κινητοποιήσεις. Η εμπειρία όμως του παρελθόντος μας απέτρεψε από μια τέτοια επιλογή.
- Ο δρόμος των βαρύγδουπων ανακοινώσεων και καταγγελιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα ΜΜΕ, σε συνεντεύξεις τύπου κλπ. Διαδικασία κοστοβόρα, αλλά και υπό τις παρούσες συνθήκες αναποτελεσματική, ίσως και ζημιογόνα.
- Ο δρόμος των επαφών και της προσπάθειας επιρροής μέσω στοιχείων, πραγματικών αναλύσεων και ρεαλιστικών προτάσεων.
Εμείς προτιμήσαμε τον τρίτο δρόμο.
Η άποψή μας ήταν ότι:
- Ό, τι έπρεπε να πούμε, να ήταν στοχευμένο, με αδιάσειστα στοιχεία, με ρεαλιστικές προτάσεις και εκεί που έπρεπε να ειπωθεί.
- Να κρατούνται χαμηλοί τόνοι, χωρίς χαρακτηρισμούς και αντιπαραθέσεις, με λακωνικές ανακοινώσεις και όσο το δυνατόν κλειστά χαρτιά, διότι δεν είμαστε μόνοι μας, αλλά μας ακούνε και μας βλέπουνε κι άλλοι, οι παρεμβάσεις των οποίων είναι εξ ίσου δυναμικές και πολυεπίπεδες.
- Οι επαφές μας να είναι συνεχείς, παρεμβατικές και διορθωτικές όπου απαιτείται και σε όλα τα επίπεδα.
Γι αυτόν άλλωστε και τον λόγο είδατε λίγες και φειδωλές ανακοινώσεις (σε σημείο παρεξηγήσεως), σχετικά με το τι κάναμε και τι κάνουμε, καθώς και τις γενικές θέσεις και προτάσεις μας.
Η συμμετοχή μας (τόσο σαν ΠΕΕΒΙ όσο και σαν ΠΟΣΙΠΥ) υπήρξε επίμονη, συνεχής και καθοριστική.
Από τον Απρίλιο μέχρι σήμερα οι επίσημα καταγεγραμμένες συναντήσεις μας υπερβαίνουν τις 43, (οι δε ανεπίσημες είναι πολύ περισσότερες), σε Υπουργείο, ΕΟΠΥΥ, ΗΔΙΚΑ, ΟΜΕΔ, Βουλή, ΠΙΣ, ΙΣ, Οικονομικό Παν/μιο, δικηγόρους, κλπ προκειμένου να προωθήσουμε (ή και να προστατεύσουμε) τα θέματά μας, όπως η αναθεώρηση των τιμών, η εξάλειψη του claw back, η αλλαγή του rebate, το πλαφόν, η νέα σύμβαση, ο διαχωρισμός των κωδικών, τα αριθμητικά όρια, τα διαγνωστικά κριτήρια, η κάρτα ασθενούς με ΡΙΝ, οι έλεγχοι για τον περιορισμό της προκλητής ζήτησης και των ψεύτικων εξετάσεων, η βελτιστοποίηση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, η απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών κλπ.
Άλλα από αυτά τα καταφέραμε, άλλα όχι, άλλα τα εμποδίσαμε και άλλα τα προσπαθούμε ακόμα.
Όλα αυτά θα τα συζητήσουμε διεξοδικά στη Γενική Συνέλευση που θα κάνουμε εντός του Φεβρουαρίου, όπου και ελπίζω να μας τιμήσουν αρκετοί συνάδελφοι.
Πάντως μόλις μια χούφτα άνθρωποι καταναλώσαμε απίστευτο χρόνο και ενέργεια εις βάρος της προσωπικής μας ζωής, της επαγγελματικής μας ζωής αλλά και της υγείας μας, με μόνο αντάλλαγμα την προσδοκία μας για ένα καλύτερο μέλλον.
Γνωρίζουμε (και γνωρίζουνε) ότι μερικά από τα αποτελέσματα του «δόγματος του σοκ» που μας εφαρμόζουνε, είναι η αδιαφορία, η απάθεια, η αδράνεια και η μοιρολατρία.
Επίσης γνωρίζουμε πολύ καλά ότι δεν είναι δυνατόν πλέον, να σας ζητάμε να κλείνετε τα εργαστήριά σας ή να κατεβαίνετε στους δρόμους.
Όμως… συνάδελφοι μην αδιαφορείτε, μη μας αφήνετε μόνους.
Τουλάχιστον να είστε συνεπείς στις συνδρομές σας.
Τα χρήματά σας εκτός από τα λειτουργικά έξοδα (ενοίκιο, ΔΕΗ, ΟΤΕ και part time γραμματέας), πηγαίνουν και σε δικαστικούς αγώνες και νομικές υπηρεσίες.
Αυτή την στιγμή το ταμείο ευρίσκεται σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα.
Γνωρίζουμε ότι οι καιροί είναι δύσκολοι, αλλά μη το βλέπετε σαν μια συνδικαλιστική υποχρέωση. Δείτε το σαν μια επένδυση στην ασφάλειά σας και φανείτε συνεπείς.
Είναι κρίμα για όλους τόσοι κόποι να πάνε χαμένοι.
Σπύρος Κραμποβίτης
Αθήνα 09-01-2017
Αριθ. Πρωτ. : 36
ΠΡΟΣ: Την Υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Υπουργό Υγείας
2) Υπουργό Οικονομικών
3) ΠΙΣ, ΙΣΑ, ΙΣΠ, ΙΣΘ, ΙΣΠατρών
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΥ
ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟΣ ΔΙΟΤΙ:
1) Είναι αναδιανεμητικός και όχι ανταποδοτικός.
Η Σύνταξη είναι μία απολαβή που πρέπει να είναι αποτέλεσμα προνοητικότητας και ανάλογη με τον βαθμό συσσώρευσης κεφαλαίου και απόδοσης των κόπων που καταβλήθηκαν κατά το εργασιακό βίο.
Είναι παντελώς άδικο άλλοι να πληρώνουν ελάχιστα ή τίποτα και άλλοι μια περιουσία και εν τέλει όλοι να λαμβάνουν το ίδιο ποσόν ως σύνταξη.
2) Επιβαρύνεται κυρίως η κατηγορία των εισοδημάτων από 10000 έως 70000 € (ελευθροεπαγ- γελματίες και επιχειρήσεις) ενώ δεν πλήττονται τα εισοδήματα κάτω των 10000€ (μισθωτοί και μικροεπαγγελματίες) καθώς και αυτά άνω των 70000 € ( μεγάλες επιχειρήσεις, πολυεθνικές κλπ)
ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΣ ΔΙΟΤΙ:
Επιβαρύνει, όπως προαναφέραμε, αποκλειστικά την κατηγορία των εισοδημάτων από 10000 έως 70000 € επιβάλλοντας όχι ασφαλιστικές εισφορές αλλά προσθέτοντας έναν επιπλέον «ασφαλιστικό» φόρο στους ήδη υφιστάμενους φόρους, τέλη και εισφορές που φθάνουν σε μερικές περιπτώσεις και το 90% !!! επί του δηλούμενου εισοδήματος.
Το κομμάτι αυτό των ελευθεροεπαγγελματιών και επιχειρηματιών είναι το ποιο υγιές που υπάρχει αυτή την στιγμή στην Ελλάδα και ο κορμός που αφ’ ενός μεν δίνει εργασία και ψωμί σε χιλιάδες εργαζόμενους, αφ’ ετέρου δε θρέφει κατά κύριο λόγο με τους φόρους που προσφέρει, τον Δημόσιο τομέα.
Η εξαφάνιση του σημαντικότερου, αυτή την στιγμή, οικονομικού πυλώνα (πρακτικά της μεσαίας οικονομικής τάξης) που επέρχεται με την εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου θα έχει σαν αποτέλεσμα τεράστια απώλεια εσόδων και την πλήρη κοινωνική και οικονομική αποδόμηση του κράτους .
ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΔΙΟΤΙ:
Οι υφιστάμενοι την δίωξη αυτή:
Είτε θα υποχρεωθούν να βρουν μεθόδους αποφυγής, (φοροαποφυγή, μετατροπή μορφών δράσης κλπ)… κακό για το κράτος
Είτε θα υποχρεωθούν να βάλουν λουκέτο… ακόμα χειρότερο για όλους.
Πάντως αυτό που δεν θα κάνουν, θα είναι να δώσουν το 80% των κόπων τους, θυσία στην ανικανότητα των πολιτικών ταγών.
Εφ’ όσον όμως η πολιτική κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι ο αναδιανεμητικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού, τουλάχιστον ας είναι δίκαιος, ισοβαρής και αποτελεσματικός.
Έτσι:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1) Να μπει ένα ποσοστό παρακράτησης (πχ της τάξης του 5%) στα δηλούμενα εισοδήματα ΟΛΩΝ των μορφών οικονομικής δραστηριότητας, από το 1ο ευρώ του φυσικού προσώπου μέχρι το δηλούμενο κέρδος της μεγαλύτερης πολυεθνικής που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
2) Την στιγμή που ο στόχος της κυβέρνησης είναι η αντικατάσταση του φυσικού χρήματος με το πλαστικό, το ποσοστό παρακράτησης σε κάθε τραπεζική συναλλαγή ή συναλλαγή με κάρτα, που σήμερα πάει στην τσέπη της ιδιωτικής (ξένων συμφερόντων) τράπεζας, να αποτελέσει το έσοδο υπέρ του ασφαλιστικού.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Σπύρος Κραμποβίτης Μαρία Καλαμάρη
Χθες Δευτέρα 3-1-2017 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Υγείας, εκπροσώπων των Προεδρείων της ΠΟΣΙΠΥ και των επιμέρους Ενώσεων (από πλευράς ΠΕΕΒΙ παρόντες ήσαν οι Κραμποβίτης Σ. και Καλαμάρη Μ ) με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κο Γιώργο Γιαννόπουλο.
Συζητήθηκαν τα θέματα της υπέρβασης των δαπανών, των υποκοστολογήσεων, της βιωσιμότητας των μικρών και μεσαίων εργαστηρίων, του πλαφόν, καθώς και οι πάγιες θέσεις και προτάσεις των Ενώσεών μας.
Η συζήτηση διεξήχθη σε κλίμα κατανόησης και καλής πρόθεσης τα αποτελέσματα της οποίας όμως μένει και να τα δούμε στο άμεσο μέλλον.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Κραμποβίτης Σπύρος Καλαμάρη Μαρία
Σας κοινοποιούμε Δελτίο Τύπου της ΠΟΣΙΠΥ σχετικά με την εφαρμογή των διαγνωστικών πρωτοκόλλων.
Αθήνα, 15/11/2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΩΝ
Το 2013 ο τότε Αναπλ. Υπουργός Υγείας, προκειμένου να συγκρατήσει τις δαπάνες, έκανε την παγκόσμια πρωτοτυπία να καθιερώσει τον θεσμό του claw back.
Έναν θεσμό άδικο, διαστρεβλωτικό, αναποτελεσματικό αλλά και καταστροφικό αφού όχι μόνο δεν συγκράτησε καμία δαπάνη, αλλά εξοντώνει επιστημονικά και επαγγελματικά τους μικρομεσαίους και μικρούς εργαστηριακούς γιατρούς δηλ την ραχοκοκαλιά της ΠΦΥ.
Έκτοτε όλες οι ηγεσίες του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ επαναπαύτηκαν σ’ αυτή την πρακτική και δεν έκαναν τίποτα προκειμένου να χτυπήσουν στην ρίζα τους τις ανεξέλεγκτες δαπάνες.
Τόσο η Ομοσπονδία μας, η ΠΟΣΙΠΥ, όσο και οι επιμέρους Ενώσεις της, έκαναν πολλές και συγκεκριμένες προτάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις, που στηρίζονταν σε δύο βασικούς άξονες:
1) Στον έλεγχο στην πηγή της παραγωγής των εξετάσεων ( διαγνωστικά πρωτόκολλα, συνταγογραφικά όρια, κάρτα ασθενούς με ΡΙΝ, έλεγχο στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση για παραβατική συμπεριφορά κλπ) και
2) Στην άμεση εφαρμογή του Πλαφόν σε συνδυασμό με διαχωρισμό των κωδικών, τουλάχιστον μέχρι να αποδώσουν καρπούς τα άλλα μέτρα.
Από τις αρχές του 2016 βλέπουμε να γίνεται μία σοβαρή προσπάθεια (και με τις δικές μας παρεμβάσεις και πιέσεις) προς την κατεύθυνση του ελέγχου της υπερσυνταγογράφησης.
Η ηλεκτρονική εφαρμογή των συνταγογραφικών αριθμητικών ορίων από τον Ιούνιο καθώς η πρόσφατη (έστω και μερική) εφαρμογή των διαγνωστικών πρωτοκόλλων με κριτήρια τόσο επιστημονικά (σύνδεση διάγνωσης ή παρακολούθησης της πάθησης με τις εξετάσεις και την αντίστοιχη ειδικότητα), όσο και οικονομικά (μέσος όρος αξίας εξετάσεων ανά πάθηση), που όμως δεν απαγορεύουν στον συνταγογραφούντα γιατρό την δικαιολογημένη υπέρβασή των, μας βρίσκει στις βασικές αρχές τους, σύμφωνους.
Η όλη προσπάθεια είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όμως όπως όλες οι πρωτοεμφανιζόμενες αλλαγές, δεν στερούνται ατελειών ή και υπερβολών κατά την εφαρμογή τους, γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η συνεργασία των ηγεσιών του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ με τους Ιατρικούς φορείς (ΠΙΣ, ΙΣ, ΠΟΣΙΠΥ, ΠΟΣΚΕ κλπ), προκειμένου να προκύψει το βέλτιστο αποτέλεσμα αλλά και να αποτραπεί κάθε προσπάθεια καταστρατήγησης.
Παρ’ όλα αυτά εμείς πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητη η λήψη περαιτέρω μέτρων (κάρτα ασθενούς, ηλεκτρονικός έλεγχος παραβατικότητας, on line έλεγχος, έλεγχος του τόπου παραγωγής παραπεμπτικών κλπ) προκειμένου να υπάρξει ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό σχέδιο στον έλεγχο και τον περιορισμό των δαπανών.
Παράλληλα επιμένουμε στην άμεση επιβολή Πλαφόν στην εκτέλεση των εξετάσεων σε συνδυασμό με διαχωρισμό των κωδικών, με κατάργηση των ασφαλιστικών τιμών, μέχρι να αποδώσουν (αν αποδώσουν) τα παραπάνω μέτρα.
Γι’ αυτό καλούμε τις ηγεσίες του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ να εκμεταλλευτούν την εμπειρία μας και την ειλικρινή διάθεσή μας να συμβάλλουμε σ’ αυτή την προσπάθεια και να δεχθούν την συνεργασία μας.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Σπ. Κραμποβίτης
Αγαπητοί συνάδελφοι
Σας επισυνάπτουμε τον νέο Νόμο 4430/31-1016, όπου στο άρθρο 52 (σελ 9317 - 9319), αναφέρεται η διαδικάσία εξόφλησης των ληξιπροθέσμων οφειλών προ της 31-12-2012.
Για να δείτε το ΦΕΚ (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ)
Αθήνα 27-10-2016
Αριθ. Πρωτ. : 35
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ: Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας κο Π. Πολάκη
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Προέδρους ΕΟΠΥΥ – ΠΙΣ – ΙΣΑ – ΙΣΠ – ΙΣΘ – ΙΣ Πάτρας
ΘΕΜΑ: Κοστολόγηση των 86 νέων εξετάσεων
Κε Υπουργέ
Η σταγόνα έπεσε… το ποτήρι ξεχείλισε.
Δεν γνωρίζουμε ποιοι σας έκαναν την σχετική εισήγηση, αυτή την συγκεκριμένη στιγμή και κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες, αλλά πάντως ήταν αριστοτεχνικά στοχευμένη κατά των μικρών και μεσαίων εργαστηρίων.
Η κοστολόγηση και εισαγωγή στον κατάλογο του ΕΟΠΥΥ των 86 νέων εξετάσεων, εντός του κλειστού προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ, θα είναι η ταφόπλακα για εκατοντάδες συναδέλφους.
1) Λόγω του κλειστού προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ κάθε υπέρβαση αυτού, συνεπάγεται και επιστροφή χρημάτων από τα Εργαστήρια (clawback).
2) Ήδη αυτή την στιγμή, παρ’ όλα τα μέτρα, παρ’ όλες τις εξουθενωτικές (κατά 45%) περαιτέρω μειώσεις των τιμών, ο ΕΟΠΥΥ είναι εκτός προϋπολογισμού, και ο γιατρός με το χέρι στην τσέπη προκειμένου να πληρώσει τις αδυναμίες των πολιτικών που λέγεται clawback.
3)Επομένως η τιμολόγηση κάθε νέας εξέτασης, χωρίς την αντίστοιχη αύξηση του προϋπολογισμού, , συνεπάγεται περαιτέρω επιβάρυνση, αποκλειστικά του εργαστηριακού γιατρού του μικρού και μεσαίου εργαστηρίου, η τσέπη του οποίου θα «αποζημιώσει» τις νέες αυτές εξετάσεις.
Του ίδιου γιατρού που με ευθύνη εξυπηρετεί χρόνια τώρα την ΠΦΥ και που εσείς συνεχίζετε το διαλυτικό και καταστροφικό έργο των Λοβέρδου, Σαλμά, Γεωργιάδη, Βορίδη.
4) Όλες αυτές οι νέες εξετάσεις, τουλάχιστον όσον αφορά τα Βιολογικά Υλικά, είναι ως επί το πλείστον σπανιώτατες και ελάχιστα ζητούνται από ένα μικρό ή μεσαίο εργαστήριο.
Ενδιαφέρουν όμως έντονα τις μεγάλες επιχειρηματικές αλυσίδες και τις ιδιωτικές κλινικές (μέσω των εξωτερικών εργαστηρίων που διαθέτουν), για τις οποίες αποτελούν μια νέα πηγή άντλησης εξετάσεων, ευκαιρία για επιπλέον αύξηση του τζίρου με τεχνητή ζήτηση(καθ’ όσον έχουν όλα αυτά τα εργαλεία που χρειάζονται), περαιτέρω αύξηση των δαπανών και μεγαλύτερο clawback το οποίο όμως επιμερίζεται σε όλους μας.
5)Τέλος να επισημάνουμε ότι οι τιμές που δόθηκαν στα επίπεδα κόστους, συμβαδίζουν μεν την πολιτική των ασφαλιστικών τιμών του ΕΟΠΥΥ, δεν συνάδουν όμως με την πολιτική της ιατρικής αξιοπρέπειας.
Κε Υπουργέ
Τα μέτρα που έχουν παρθεί μέχρι στιγμής και από εσάς και από τους προκατόχους σας, αποδείχθηκαν όχι μόνο ανεπαρκή να συγκρατήσουν τις δαπάνες, αλλά και ιδιαίτερα τοξικά για τους γιατρούς, ενώ αντίθετα δεν επηρέασαν τους «μεγάλους παίκτες υγείας».
Ο εργαστηριακής κόσμος ευρίσκεται ήδη σε έντονο αναβρασμό τους τελευταίους μήνες, ύστερα όμως και από την τελευταία απόφασή σας, για ακόμη μεγαλύτερες επιβαρύνσεις, το… «καπάκι πετάχτηκε από την χύτρα» και δρομολογούνται πλέον κινητοποιήσεις του κλάδου.
Κε Υπουργέ
Σας καλούμε έστω και την τελευταία στιγμή είτε να αναβάλλετε την έκδοση , είτε να αναστείλετε την εφαρμογή αυτής της απόφασης, μέχρι να εφαρμοστούν αποτελεσματικά μέτρα συγκράτησης των δαπανών που κατ’ εμάς είναι:
• Ο διαχωρισμός των κωδικών δαπανών του ΕΟΠΥΥ, με ταυτόχρονη όμως εφαρμογή:
• Πλαφόν
• Αναδιάρθρωση του Rebate.
Τα μέτρα αυτά είμαστε έτοιμοι να σας τα παρουσιάσουμε άμεσα και να τα συζητήσουμε
και περιμένουμε απλά την πρόσκλησή σας στις επανειλημμένες αιτήσεις μας .
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Σπύρος Κραμποβίτης Μαρία Καλαμάρη
Σας ενημερώνουμε ότι σχετικά με το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την κοστολόγηση των νέων εξετάσεων, η ΠΟΣΙΠΥ απέστειλε το παρακάτω Δελτίο Τύπου προς όλες τις κατευθύνσεις.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κοστολόγηση νέων εξετάσεων
Το Υπουργείο Υγείας στο από 19-10-16 δελτίο τύπου του, όπου ανακοινώνει την ανακοστολόγηση ορισμένων εξετάσεων και την κοστολόγηση 86 νέων (και ακριβών) εξετάσεων, αναφέρει μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Όσο αφορά στην κοστολόγηση, είναι η πρώτη φορά που κοστολογούνται 86 ιατρικές πράξεις, η δαπάνη των οποίων έως τώρα επιβάρυνε τους ασθενείς, ενώ στο εξής θα αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ. ».
Εδώ έχουμε να επισημάνουμε μια οικτρή πλάνη.
Λόγω του κλειστού προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ κάθε υπέρβαση αυτού, συνεπάγεται και επιστροφή χρημάτων από τα Εργαστήρια (claw back).
Να σημειώσουμε δε ότι δε ότι τα ποσά επιστροφής (claw back) που έχει απαιτήσει και έχει λάβει ο ΕΟΠΥΥ από τους Εργαστηριακούς γιατρούς, από το 2013 (1ο έτος εφαρμογής) μέχρι σήμερα φτάνει το 1δις €.
Επομένως οποιαδήποτε τιμολόγηση για αποζημίωση νέας εξέτασης, χωρίς την αντίστοιχη αύξηση του προϋπολογισμού, συνεπάγεται επιβάρυνση, όχι του ΕΟΠΥΥ(ο οποίος δεν θα «αποζημιώσει κανέναν και τίποτα»), αλλά αποκλειστικά του εργαστηριακού γιατρού η τσέπη του οποίου θα «αποζημιώσει» τις νέες αυτές εξετάσεις.
Γι’ αυτό τον λόγο διαμαρτυρόμαστε έντονα τόσο προς το Υπουργείο Υγείας, όσο και προς τον ΕΟΠΥΥ, γι’ αυτή την άκριτη απόφαση και τους καλούμε:
Είτε να ανακαλέσουν την απόφαση αυτή
Είτε να αυξήσουν αντίστοιχα τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ με ποσόν που να αντιστοιχεί στην αναμενόμενη δαπάνη των νέων εξετάσεων.
Η επιβάρυνση των εργαστηρίων μας από τις απανωτές μειώσεις των τιμών των εξετάσεων, τις εκπτώσεις (rebate) και τις επιστροφές χρημάτων (claw back) έχει φθάσει στο απροχώρητο και οποιαδήποτε περαιτέρω επιβάρυνση, έστω και μικρή, θα επιφέρει άμεσα την πλήρη κατάρρευση όλων μας.
Εάν λοιπόν ο στόχος είναι να καταρρεύσουν οι μικρομεσαίοι και μικροί εργαστηριακού γιατροί τότε ας προχωρήσουν σε αυτά τα σχέδια τους.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Θ. Χατζηπαναγιώτου Σπ. Κραμποβίτης